onsdag 29. desember 2010

Dømt til døden...


...ja det var denne orkideen...
Tomt for blomster og bladene var slappe... Men da jeg skulle kaste den så jeg et bittelite skudd som hadde tenkt å prøve seg...
...jeg tenkte den skulle få en sjans og jeg satt den på gjesteværelset. Etter en stund hadde det kommet 2 skudd :)
Nå har den stått noen uker på kjøkkenet i sin vakreste blomst :)



Jeg er så glad i orkideer og ekstra glad i de som kommer på nytt, det er så gøy!!!

Nå skal jeg og min lillesøster kose oss med film :)

Klem Anette

9 kommentarer:

  1. For en nydelig orkide!!
    Jammen godt du ikke kastet den..
    jeg elsker også orkideer,og nå bare gleder jeg meg for det står nemlig 4 stykker med mange knopper på ..så gøy når de kommer igjen!
    Ønsker deg et godt nytt år..gleder meg til å følge deg videre!
    Klem Anne

    SvarSlett
  2. Aldri fått til det, jeg... Den var ordentlig nydelig! Godt jobbet ;)
    Kos deg videre i jula og godt nyttår!
    klem
    Lise

    SvarSlett
  3. Har 4 orkideer stående hær i stua,
    æ holdt også på å kaste de, men da sa svigerfar at det måtte æ ikke finne på
    for de kunne blomstre igjen
    og igjen og igjen.....
    Så bare behold den du :)

    SvarSlett
  4. Den var da nydelig!
    Har et par, jeg også - og nå har jeg forstått at det kan ta lang tid, men de kommer med nye skudd etter hvert.
    For noen dager siden oppdaget jeg et langt, nytt skudd som var kommet på bare noen dager. Da jeg skulle binde det opp, smalt det gitt - jeg knakk hele greia! Synd, men jeg får vel bare vente på neste mulighet...
    Ha det fint :)

    SvarSlett
  5. Så fin!!

    Perfekt blomster til meg, ein som må "gløymast" litt for at dei skal blomstra igjen ;-)

    SvarSlett
  6. Ja er man tålmodig nok så kommer de som regel igjen:) Kjempenydelig var den:)
    Ha en fin dag
    Klem

    SvarSlett
  7. Så fin!! Ja, det er artig når de kommer igjen. Jeg har en vinduskarm full av orkideer uten blomster; det er ikke like fint, men håper på at de snart skal bli like fine som din!...
    Ønsker deg et godt nytt år!
    Klem fra Hedda

    SvarSlett
  8. Flott orkide!
    Jeg takker for et hyggelig bloggvennskap med alle besøk, koselige kommentarer,
    og for all inspirasjon jeg har fått,
    i året som nesten er gått.
    Jeg ønsker deg et vidundelig
    godt nytt år Anette!

    Klem fra Gry : )

    SvarSlett
  9. Hei skjønnass!!!!!:)
    Stikker innom for å ønske deg alt godt for 2011!! Håper vi "ses" masse til neste år også!!;)
    Stor klem

    SvarSlett