tirsdag 12. juli 2011

Inspirert ------> Hermeinnlegg ;)

Jordbær cupcakes
Ja, jeg fikk lyst å bake litt jeg også etter at jeg så at Linda med bloggen Mine gleder hadde laget bringebær cupcakes.
Egentlig er det litt flaut å linke til henne for da ser dere mine kjipe cupcakes og hennes proffe ;)


Men om de ikke ser så bra ut så ble de iallefall gode :)
Og naboene jeg hadde de med til virket fornøyde :)


Vil du ha oppskrift så får du den her:
(dette er en oppskrift jeg har gjort litt om på selv)


Jordbær cupcakes
4 egg
4 dl sukker
225 gram margarin (smeltes)
3 dl melk
6 dl hvetemel
3 ts vaniljesukker
3 ts bakepulver
4 ss jordbærsyltetøy

Lag eggedosis av egg og sukker. Smelt smøret.
Bland sammen det tørre og ha melken i det smeltede smøret.
Bland vekselvis det tørre og vesken oppi melblandingen. Ha i syltetøyet, og rør godt.

200 grader i 15- 20 minutter
(det med rød skrift under har jeg kopiert fra Mine gleder, det var den toppingen jeg laget. -SUPERGOD-)
Avkjøl kakene helt før du tar på frosting.

Her er oppskrifta på frosting:

35 gr hvetemel
2,5 dl melk
1 plate hvit sjokolade

250 gr usalta smør
2,5 dl sukker
1 ts vaniljeessens

Bland sammen mel og melk i en kjele og gi det et oppkok mens du rører hele tiden. Ta kjelen av platen og rør inn sjokoladen.Rør til sjokoladen er helt smeltet La stå på benken til den er avkjølt. Rør i den med jevne mellomrom så det ikke danner seg snerk. Når sjokoladeblandingen er helt avkjølt kan du fortsette med resten.
Ha smøret i kjøkkenmaskinen og rør det til det er luftig ca 3 minutter. Tilsett sukker litt etter litt og la det røres/vispes i nye 3 minutter. Tilsett vaniljeessensen og sjokoladeblandingen og la alt vispes i 5-7 minutter til det er skikkelig fluffy og du ser at frostingen har blitt helt hvit.
Avkjøl frostingen i 15-20 minutter. Og så er den klar til bruk :-)


Prøv og nyt!
--------------

I dag har dagen gått med på hyttevisning... Er det kanskje min kommende hytte?? ;)

Ha en fin kveld :)

Klem Anette

11 kommentarer:

  1. De så nydelige gode ut. Så flink du er og for noen heldige naboer du har :)
    Ha en flott kveld videre.
    Klem fra Elene.

    SvarSlett
  2. Barnevakten gleder seg til muffins i hytteveggen ;o) klem

    SvarSlett
  3. Kjempe fine synes jeg:) Så veldig godt ut også:)

    Klem

    SvarSlett
  4. åå nam nam! Ser ser virkelig godt ut. Må nok prøve den oppskriften en dag. Så godt med jordbær, frisk og søt smak! mmmm... Lykke til med hyttehandel, spennende! Klem

    SvarSlett
  5. Hei Anette:)
    mmmm,dette såg kjempegodt ut!!!Og med jordbær da♥
    Takk for oppskrift:)
    Skulle ønske eg var den heldige naboen...
    Klems Mette.

    SvarSlett
  6. Synes dine cupcakes så FLOTTE og fristende ut jeg!!

    SvarSlett
  7. De var veldig fine og ser kjempegode ut:-)
    Jeg holder på å skrive et innlegg og skulle finne den aller første hilsenen jeg fikk da jeg startet å blogge for snart et år siden. En av de første hilsene var fra deg, men den gang visste jeg ikke hvordan jeg la til følgere:-)
    Jeg var bare glad for at noen gadd å komme innom å hilse på:-) Nå har jeg gjort det - lagt deg til. Bedre sent enn aldri! Du har en veldig koselig blogg!!!
    Lykke til med evt. hyttekjøp:-)
    Klem fra Hjørdis

    SvarSlett
  8. Hi,Anette:-)
    The cupcakes look fantastic!:-)...but...I can only look at them! :-(
    I have put on weight in three years in Denmark and I have to 'pay' for it.I've decided to go on a diet to lose a little of useless kilograms.Nothing sweet is firmly advisable for me:-(
    I can have some fruit instead:-)
    Hugs-Halinka-

    SvarSlett
  9. Wow, de så bare SÅ gode ut!! Og en ting er sikkert, jeg skal kjøpe et sånt muffinsstativ :)

    SvarSlett
  10. ååå..de så utrolig gode ut:) Synes de var kjempe fine jeg,flink du:)
    spennende med hyttevisning... Håper den blir din:)
    Klem

    SvarSlett