lørdag 21. august 2010

Fiskepudding i skjell... Nei takk!

I dag har vi som sagt vært hos mine besteforeldre på dugnad. Dagen var kjempefin og mange fra familien var der :)Vi kom litt seint hjem og da blei det lettvinn middag!


KYLLING I TERTESKJELL

1 hel grillet kylling
1 stor box mais
1 stor paprika

Fjern alle bein (evt. skinn)og del kyllingen i små biter. 
Kutt opp paprika                       

Lag hvit saus av:
-ca. 100 gram smør
-ca. 3 ss mel
-ca. 0,5 l melk
Ha i salt og pepper etter smak

Da sausen er ferdig har du i kylling, mais og paprika.
Retten er ferdig når alt er gjennomvarmt.


Kjempegod som lettvinn middag eller forrett!

Middag til under hundrelappen!


Siden det blei en sein middag kunne jeg og samboeren slappe av å spise i ro og fred for en gangs skyld :)


Dagens lille interiør dings ;)
Jeg skreiv jo for litt tilbake at man aldri reiser fra mormor uten å få med seg noe. I dag fikk jeg plastskjeer fra Tupperware, en nystrikket genser til eldstemann og denne 
fine koppen :) 


Jeg som har prikkedilla om dagen blei kjempeglad :)
Koppen er ganske stor så jeg har tenkt å ha den som blomsterpotte:)

Nå er det snart leggetid på meg!

God natt og ha en fin søndag!

Klem Anette 


5 kommentarer:

  1. Hei Anette og takk for koselig hilsen hos meg! Det var fint, for da fant jeg frem til deg ;) Så koselig blogg du har, kjenner meg igjen i mye av det du skriver. Blant annet om dette med å starte egen blogg, jeg hadde heller aldri trodd at jeg kom til å gjøre det. Har hatt store glede av andres blogger i lang tid og det er så mange flinke! Hoppet i det og har ikke angret, det gir veldig mye tilbake ♥ Kyllingretten din ser nydelig ut og koppen så søt! Og takk for tipset om snopkassen, det tror jeg jammen trengs her i huset også ;)) Har lagt meg til som følger og legger bloggen din ut hos meg. Ønsker deg en fortsatt fin helg! Klem fra Gry

    SvarSlett
  2. Hei hei og takk for kos hilsen hos meg, kjempeflott for da fant jeg deg også :)

    Jeg er også ganske ny på dette og låner min 7 år gamle datters kamera, et rosa lite digitalkamera, men det funker. Selv om jeg må innrømme at jeg etterhvert kunne ønske meg noe bedre.. Ha ha..
    Låner til og med jentenes rosa lille mini PC - er den eneste i huset uten egen PC..

    Synes du har en flott blogg og middagstipset så nydelig ut! Notert allerede :)

    Har lagt meg som følger hos deg og gleder meg til å lese mer.. Sikkert på at du blir helt bitt av basillen (som jeg :)

    Klem fra Tove

    SvarSlett
  3. nam,det så godt ut!Ska prøves,og så fortgjort!Her er det bakedag med en syk prinsesse.Greit å finne på ting inne å være husmor da!HA en super søndag!

    SvarSlett
  4. Åh, det hørtes godt ut! Så fin blogg du har:) Vi har opprettet blogg for ikke så lenge siden, og vi synes det er så spennende å lete rundt i blogglandia:) Din blogg var så fin at vi skal følge deg videre:)

    Klem:)

    SvarSlett
  5. For en hyggelig blogg:) Kommer innom flere ganger her ja:)

    SvarSlett