søndag 19. juni 2011

Deilig suppe

Hei!
Når man er på jobb i tolv timer hender det man har god tid til  lage mat :)
Og i går lagde min gode venn og kollega Tone, Vintersuppe til meg!
Den skal jeg lage igjen og anbefaler dere å prøve den også.




Vintersuppe (som også er god midt på sommer`n ;)
1 pakke bacon i terninger (gjerne mer)
Ca. 3 fedd hvitløk
Stek bacon, ha i hvitløk og la det surre.
Tilsett 3 (!) liter vann
1 flaske fond (grønnsaksfond eller kyllingfond)

Kutt opp:
Ca 10 poteter
1 squash
En halv selleri
Ha det i suppa.

Ha i 1 box hermetiske tomater (mos de)
Ca en halv box tomatpurre (smak til)
Provence krydder (kvart glass ca. smak til )

La det koke en god stund.

Mot slutten av koketiden ha i ca 1 purre kuttet i skiver
En neve (eller en pose boil in bag) ris puttes ukokt oppi.

Når risen er ferdig er suppa ferdig :)

Serveres med godt brød til!

Nyt resten av helgen folkens!

I morgen er det endelig mandag ;)

Klem Anette

8 kommentarer:

  1. Hei på deg snupp!
    Gode oppskrifter tas alltid imot med takk, og denne hørtes deilig ut!!!

    Ble virkelig en flott avslutningsfest på fredag - først var det samling på jobb, før vi reiste til Ekebergrestauranten til 5 retters middag og vin. Vi var ca 40 i følget, og det ble en verdig avslutning!!

    Ønsker deg en herlig søndag videre!

    Klem fra Hildegunn

    SvarSlett
  2. Hei! Det ser utrolig godt ut, fikk kjempe lyst på sånn suppe nå, hihi. Altid gøy med nye oppskrifter, trenger å prøve noe nytt noen ganger. Ha en fin søndag!!

    SvarSlett
  3. Suppa ser kjempegod ut!
    Ha fine sommerdager! : )

    SvarSlett
  4. Mmm..den suppa både så og hørtes god ut:) Den må jeg prøve å lage en gang:) Takk for at du deler:)
    Ønsker deg en fiiin søndag:)
    Klem

    SvarSlett
  5. Takk for tips! Alltid kjkt med noe NYTT:) Klem

    SvarSlett
  6. Hei igjen Anette!
    Nei, blir nok ikke Glansdagen på meg - da koser jeg meg hjemme hos mamma og pappa :o)

    Fortsatt fin kvel dtil deg!

    Klem

    SvarSlett
  7. mmMMm...vann i munnen! Jeg kommmer og smaker hvis du lager en dag. 3 liter vann er jo tross alt ganske mye ;o) Gleeeder meg til lørdag :o) Klemmer

    SvarSlett
  8. Mmm så deilig dette så ut - og så enkelt :) Takk for oppskrift..

    Og for en flott gave under, personlig og midt i blinken tenker jeg.. Super ide :)

    Klem fra Tove

    SvarSlett