fredag 21. januar 2011

God helg! Og litt tulipan info...

Hei!

Ja da er fredagen her...igjen...jeg synes ukene bare består av mandager og fredager jeg. 
Tiden går så fort!


Denne vasen har jeg kjøpt på Ikea og jeg synes den er superfin å ha tulipaner i. De står kjempelenge i denne...
Jeg startet faktisk arbeidskarrièren min med å jobbe med tulipaner i et gartneri. Da jeg var ca. 12 år tenker jeg.
Så tulipaner er noe jeg kan ;)

- Kutt tulipanene rett av før du setter de i iskaldt vann
- Ikke ta av plast/ papir før de har stått å trukket vann i minst 1 time(trengs ikke om du har sånn her type vase da)
-tulipaner "drikker" gjennom hele stilken, så om du ikke vil de skal vokse så fort ha lite vann i vasen
-gi de gjerne en isbit pr. dag
- sett de mørkt og kjølig om natten  

Kanskje noen trengte et lite tulipan kurs nå i disse tulipandager???
;)


Gleder meg til å lese reportasjen fra Anine og Villa Von Krogh i Vakre Hjem & Interiør!

GOD HELG!

Klem Anette

19 kommentarer:

  1. God helg til deg også....skal ut etterpå jeg å kjøpe primula og bladet VAKRE HJEM & INTERIØR.
    Sett meld fra meg på FB ????

    SvarSlett
  2. Jeg trenger både kurs og tulipaner. Kommer meg aldri i en butikk så jeg får kjøpt :(
    Har sååå lyst på tulipaner. Fine blomsten!!


    Ha en fin fredagskveld :)

    SvarSlett
  3. Takk for tulipankurset......det med isbit var nytt for meg, men skal prøves :-)

    Riktig god helg!
    Hilsen Rita

    SvarSlett
  4. så moro da! jeg har nettopp kjøpt inn tulipaner og satt dem i vaser over alt i huset..men ikke gjort det helt riktig ser jeg..for jeg tok de ut av plastikken før jeg satt dem i vann..MEN jeg kuttet jo stilkene og satt dem i iskaldt vann..så var jo noe riktig..
    GOD HELG til deg også;)
    klemmer

    SvarSlett
  5. Skjønne tulipaner! Takk for gode tips..

    Ønsker deg en skjønn helg :)

    Klem fra Tove

    SvarSlett
  6. Takk for gode tips og råd:)Forstår eg har gjort litt feil... kanskje derfor tulipanane her i huset ikkje lever særleg lenge!!?

    Betre lykke neste gong no då;)

    God helg♥

    Klem Mette.

    SvarSlett
  7. Hei hei :)
    Tusen takk for tips :)
    Kommer godt med for min del som ikke har så greie på blomster ;)

    Ha en nydelig kveld:)
    Klem Tina♥

    SvarSlett
  8. Hei..
    I morra skal det handles tulipaner her i huset..
    Ska prøv ut isbittipset..
    Ha ei riktig fin helg..
    mj

    SvarSlett
  9. Flott vase og nydelige tulipaner. :o) Jeg visste alt helt ned til èn isbit om dagen, så takk for tips! Det må prøves. :o)

    God helg!
    Klem Jenny

    SvarSlett
  10. Supert! takk for tips! skal prøvast i morga trur eg! kan trenge litt friske fargar her no ja :)
    Riktig god helg til deg frå meg!

    SvarSlett
  11. Å så er det avgårde for å kjøpe Vakre Hjem i morga:)

    Koselege stemningsbilder hos deg♥

    GOD HELG til deg også♥

    Klem frå Astrid

    SvarSlett
  12. Hi,Anette:-)
    Beautiful vase and beautiful tulips:-)
    Spring has come to Your Home:-)
    I almost usually get roses from my Husband and put them into two our favourite vases,which I took from Poland-white roses in cristal one and red ones in red.I've also taken photos and will show someday.
    Best Regards-Halina-

    SvarSlett
  13. Heisann!
    Takk for tips! Gjør stort sett som deg men det med isbit visste jeg ikke .o)

    ha en koselig helg :o)

    SvarSlett
  14. Hei, dette var gode tips jeg ikke har hørt før -bortsett fra kaldt om natta.. Jeg som alltid skråskjærer og tar av plast og strikker med en gang! Hvor leng kan man rgne med at tulipanene står egentlig? Jeg hadde mine ikea-tulipaner i 1,5 uke.. er vel ikke så værst det heller?

    God helg til deg!

    SvarSlett
  15. Hei Anette
    Tusen takk for tulipantips :) kan trenge det i disse tulipantider...hihi.. Elsker disse flotte blomstene og prøver å i alle fall ha en bukett til helgen... Ønsker deg en fin fin helg, klem fra Mette

    SvarSlett
  16. Takk for tulipantips, isbit..det må jeg prøve.
    Ha en fin kveld!
    Klem : )

    SvarSlett
  17. Takk for koselig hilsen:) og nyttige tulipan tips! mine henger over hele sjenken allerede etter 3 dager, så tror jeg skal bruke dine tips neste gang:)
    Ha en fin lørdags kveld:)
    klem

    SvarSlett
  18. Så lurt - tusen takk for tips!! Og tacotårnet så bare himmelsk ut. Har nettopp spist men merker jeg ble litt sulten av det bildet :)

    Ha en fin kveld!
    Klem Marit :)

    SvarSlett
  19. Takk for tulipantips! Nevnte deg i bloggen min, men klarar ikkje linke/koble. Tenkte berre å sei fra om at ditt navn står nevnt og håpar det går fint? :-)

    klem

    SvarSlett