søndag 23. januar 2011

Ny vri på fredagstaco`n...


Tacotårn!

Tenkte jeg ville dele en god matrett med dere :)
Husbonden er mer glad i dette enn i den tradisjonelle taco`n.

Jeg har ingen akkurat oppskrift, men mer en fremgangsmåte:
Jeg steiker kjøttdeig og har i tacopulver. Men bruker så lite vann som mulig (halvparten av det som står på pakka ca). Jeg har også i sopp, hvitløk, løk, paprika og mais i kjøttdeigen.

Så legger jeg nachochips i bunnen av en ildfast form, legger kjøttblanding over, så chips, så kjøtt osv. 
Legg innover og innover slik at det blir som et tårn.
Ost på toppen.
Sett i ovnen til osten er smeltet og gylden!


Til tacotårn har jeg issalat og agurk, rømme, salsa, cheddar dipp og hjemmelaget guacemole. Oppskrift på guacemole finner du her.

Da er det bare å ta fatt på en ny uke og møte mandagen med et smil...

Velkommen til nye følgere... Jeg blir så glad!
Synes det begynner å lukte give away her ;)

Klem Anette

19 kommentarer:

  1. Hi,Anette:-)
    Looks so yummy and probably is:-)
    Guacamole would be only for me and maybe...tacos-because of the pork.I do not eat anything,which has got four legs:-)I've been a macrobiotist for over thirty years-only chicken,turkey,fish and of corurese all fruit and vegetable:-)But such a dish can also be prepared from chicken meat and I believe-would be also yummy:-)
    Best Regards-Halina-

    SvarSlett
  2. MmmMM...vann i munnen :o) Grattis med så mange følgere!! Gleder meg til give away :o) Ha en fin uke, kjære venn :o) Klemmer,Marianne

    SvarSlett
  3. Dette så digg ut. Kanskje jeg burde ha prøvd dette en gang i uken. Så veldig godt ut.

    SvarSlett
  4. Det så virkelig godt ut:)
    Det må prøves ut, takk for tips
    Klem

    SvarSlett
  5. Dette må jeg Virker kjempegodt. Fin ny uke til deg.
    Klem

    SvarSlett
  6. Det var en lur måte å gjøre det på. Takk for tipset:)

    SvarSlett
  7. Hei, igjen og tusen takk for koselig besøk. Eg har lagt meg til som følger og liker bloggen din veldig godt.

    Det taco-tårnet skal eg jammen meg prøve, for eg elsker taco nachos :)

    Tusen, tusen takk for Tulipan tipset. Dette skal eg seie var veldig nyttig. Tulipanane var retterlig flotte i den vasen !

    Klem frå Petrine som ønsker deg en fin mandag vidare :)

    SvarSlett
  8. Nam - det så jo knall godt ut!
    Samboern min elsker taco - yndlingsmaten hans, så dette skal jeg prøve enkveld! Blir nok en slager :)

    Klem Malin

    SvarSlett
  9. Det så fristende ut med taco tårn:) Den prøver jeg gjerne en dag.

    klem fra marilyn

    SvarSlett
  10. Nammenamme! Blir ALDRI lei taco, jeg... kanskje jeg skal prøve meg på et lite tårn til helga...
    Og ja, dagene flyr! Føler også at det bare er mandager og fredager :)
    Ha ei flott uke!
    KLem
    Lise

    SvarSlett
  11. dette var en ny vri på tacoen og det så spennende ut, kanksje det blir til helgen. klem Monica

    SvarSlett
  12. Her er jeg.... ha en fin uke :o)

    SvarSlett
  13. Hei og tusen takk for koselig kommentar!
    Artig blogg du har og fristende oppskrift på Tacotårn som må prøves!
    Ha en fin uke!
    Klem fra bestemor!

    SvarSlett
  14. Ser veldig fristende ut! :)

    Takk for det! Og curling er absolutt til å anbefale! Noen knall og fall og påfølgende blåmerker, men utrolig gøy! Og så vant vi. Best av 6 lag. :)

    Klem

    SvarSlett
  15. Hei, og takk for hygglig kommentar hos meg! Tacotårnet ser jammen godt ut! Hit skal jeg stikke innom igjen:-) Klem Ida

    SvarSlett
  16. Nam det så godt ut!

    Takk for koselig besøk på siden min:)
    Likte meg godt her hos deg jeg, så legger meg til som følger:)

    Vi tastes:)

    Klem Line E.

    SvarSlett
  17. Hei der!
    Takk for koselig hilsen inne hos meg, det ble jeg glad for! Alltid gøy å oppdage nye blogger og din ser veldig fin ut. Tacotårn har jeg aldri hørt om, men det ser jo riktig så fristendes ut, så ingrediensene er notert!:)
    Ja hyttelivet er deilig. Fikk hytten til min 40 års dag og det ble hurtig min hjertesak de neste årene med tanke på oppussing. Nå blir det snart 4 år siden vi kjøpte stedet og er ferdig med oppussingen av selve hytten, så nå er det hagen/eiendommen som skal rustes opp, gjett om jeg gleder meg til å ta fatt på det når våren titter frem. Nå har jeg lagt meg som følger hos deg, og ser frem til å komme tilbake. Har en liten give away hos meg som du sikkert vil like. Velkommen skal du være uansett:-))
    Ha en finfin dag!
    Klem Anne Karin

    SvarSlett
  18. Det der er bare Nachos----

    SvarSlett